6 december 2018

Robitex BV bestaat deze maand 25 jaar; een jubileum dat gepaard gaat met ouderwets scherpe aanbiedingen. ‘Het is én blijft een feestje om zaken met ons te doen’, zegt eigenaresse Daniëlle Kaspers. Op de website van het Enschedese bedrijf vertelt zij uitgebreid over heden, verleden en toekomst van de jubilerende onderneming.

Robitex heeft zich in de afgelopen 25 jaar opgewerkt tot een prominente en alom gerespecteerde speler in de wereld van bedrukte en onbedrukte relatiegeschenken, premiums, bedrijfskleding en kerstpakketten. Dat het succes niet uit de lucht is komen vallen, blijkt wel uit de tegenslagen die overwonnen moesten worden. Zo werd het bedrijfspand aan - toen nog - De Reulver in Enschede in 2002 verwoest door een felle brand en kreeg het bedrijf vanaf 2012 te maken met een drastische omzetdaling.

Familiaire sfeer

In beide gevallen kwam Robitex er bovenop door hard werken, anticiperend vermogen en een creatieve (team)geest. Daarbij wijst eigenaresse Daniëlle Kaspers nadrukkelijk op de hechte groep personeelsleden. ‘We hebben altijd een hecht team gehad, in een familiaire sfeer en met korte lijnen. Dat is uiteindelijk de basis van het succes. Veel medewerkers werken al tussen de twaalf en achttien jaar bij Robitex.’

Veel klanten noemen het een ‘feestje’ om zaken met Robitex te doen. Niet voor niets heeft het bedrijf al vier keer de publieksprijs van de vakorganisatie in de wacht gesleept. ‘Daar ben ik trots op’, zegt Kaspers, ‘omdat die tot stand komt door stemmen van klanten. Dat is de mooiste vorm van waardering. De klant staat echt centraal bij ons, dat blijkt wel uit deze landelijke prijs.’

Twee unieke klantshops

Tegenwoordig geschieden veruit de meeste bestellingen van bedrukte en attente (relatie)geschenken online. In dat kader beschikt Robitex over twee unieke klantshops. De ‘Altijd attent shop’ is een op maat gemaakte, besloten webshop speciaal voor alle attente geschenken, zoals taarten, bloemen, wijnen en kraampakketten. Met de ‘In one shop’ speelt Robitex in op de behoefte van organisaties om één systeem te hanteren voor alle relatiegeschenken.

‘Ook in de komende 25 jaar zullen we op innovatie wijze blijven inspelen op nieuwe ontwikkelingen’, knipoogt Kaspers naar de toekomst. Meer info: www.robitex.nl.

Reacties

Reacties aan het laden...

Meer in artikelen

Ander nieuws